فواید نماز جماعت


​یکی از فواید نماز جماعت این است که به برکت امام زمان(عج) نمازهای ما همگی مقبول می شود زیرا امام زمان (عج) اول وقت نماز می خوانند. 

ما در نماز می گوییم "ایاک نعبد" طلبه ها می دانند که "نعبد" صیغه مع الغیر است من یک نفرم که در حال نماز خواندنم باید بگویم "اعبد" چرا می گویم "نعبد"؟ 

یعنی خدایا ما با همه ی بندگان خوب تو، با امام زمان (عج)، با خوبها، با اولیاء تو را عبادت می کنیم و نماز می خوانیم پس تو هم یا باید نماز همه رو رد کنی یا نماز همه را قبول کنی. نماز همه را که نمی توانی رد کنی، چون امام زمان (عج) هم در آن نماز ها هست، 

پس ان شاءالله که نماز همگی مان قبول باشد.


​چند حدیث و روایت در مورد نماز جماعت

​پيامبر (صلى الله عليه وآله) فرمودند: هركس چهل روز در نماز جماعت شركت كند و به طور مرتب نماز گزارد، دو برائت نامه و دو سند رهايى بخش به او مى دهند: نجات از آتش، رهايى از نفاق.

امام صادق (عليه السلام) فرمودند: هر كس نماز صبح و عشا را به جماعت بخواند او در پناه خداى عزوجل است.

امام باقر (عليه السلام) فرمودند: سه چيز كفاره و پوشاننده گناهان است: وضو ساختن در هواى سرد - راه رفتن در شب و روز به سوى نمازها - محافظت بر نمازهاى جماعت. 

رسول خدا (صلى الله عليه وآله) فرمودند: هر كس در هر كجا كه باشد، اگر بر جماعت مداومت كند، مانند برق سريع و درخشان همراه نخستين گروه بهشتيان از روى پل صراط مى گذرد. 

رسول اكرم (صلى الله عليه وآله) فرمودند: در روز قيامت خداوند، همه انسان ها را براى حساب گرد مى آورد. پس هر مؤمنى كه در نماز جماعت شركت كند، خداوند سختى ها و دشوارى هاى روز قيامت را برايش آسان مى سازد آن گاه فرمان مى دهد كه او را روانه بهشت سازند. 

رسول خدا (صلى الله عليه وآله) فرمودند: اى على ! سه چيز موجب ترفيع مقام و درجه مؤمن است: وضوى كامل در هواى سرد - انتظار نماز بعد از نماز - شركت مداوم در نمازهاى جماعت. 

امام رضا (عليه السلام) فرمودند: نماز جماعت بدان جهت قرار داده شد كه اخلاص ، توحيد ، اسلام و عبادت خداوند آشكار و ظاهر باشد