مهدویت:

مهدویت:


سلام بر مهدی

سلام به یوسف گمگشته دل زهرا سلام الله علیها و گل خوشبوی گلستان انتظار 

بیا ای انتظار شب های بی پایان

بیا ای دریای بیکران،آفتاب روشنی بخش زندگی....

​امام مهدی علیه السلام: 

" لِیَعمَل كُلُّ امْرِءٍعلَی ما یُقَرَّبُ مِن مَحَبَّتِنا " 

هریک از شما باید کاری کند که با آن به محبت ما نزدیک شود.(بحارالانوار،ج53،ص176)


حکومت جهانی حضرت مهدی علیه السلام :

لِيُظهِرَهُ عَلَى الدّينِ كُلِّهِ وَلَو كَرِهَ المُشرِكونَ (توبه /33) 

"تا آن را برهمه آیین ها غالب گرداند ،هرچند مشرکان کراهت داشته باشند."

این آیه وعده حاکمیت اسلام بر جهان را بیان می کند.مسأله ی قیام جهانی حضرت مهدی علیه السلام از مسلمات اعتقادی شیعه و اهل سنت است. 

حضرت علی علیه السلام فرمودند:در زمان ظهور امام زمان علیه السلام هیچ خانه ای و هیچ قریه ای نخواهد بود،مگر آنکه اسلام وارد آن خواهد شد،چه بخواهند،چه نخواهند.و صدای اذان هر صبح و شام در هر قریه ای شنیده خواهد شد.( تفسیر نور/جلد 3/ص 411)


فجر ،زمان مقدس.... :

"والفجر"،"فجر" به معنای شکافتن است،شکافتن تاریکی با سپیده دم. که زمان مقدس و با ارزشی است،زیرا جنبنده ها به تکاپو می افتند و روز تازه ای آغاز می کنند. در برخی از احادیث مراد از فجر حضرت مهدی علیه السلام معرفی شده است: "الفجر هو القائم علیه السلام " که شب تاریک ظلم ،به صبح قیام آن حضرت برچیده خواهد شد.(تفسیرنور)


کار گشای مشکلات:

امام مهدی علیه السلام : " أَكْثِرُوا الدُّعَاءَ بِتَعْجِيلِ الْفَرَجِ فَإِنَّ ذَلِكَ فَرَجُكُم " 

امام مهدی علیه السلام فرمودند: برای تعجیل ظهور من بسیار دعا کنید که در آن فرج و حل مشکلات شما خواهد شد.(بحارالانوار،ج 53،ص 181)


حجت خدا در زمین:

​قال مهدی علیه السلام : " أما تَعْلَمُونَ أنَّ الاْرْضَ لا تَخْلُو مِنْ حُجَّه إمّا ظاهِراً وَ إمّا مَغْمُوراً " 

امام مهدی علیه السلام فرمود: آگاه و متوجه باشید که در هیچ حالتی،زمین خالی از حجت خداوند نخواهد بود،یا به طور ظاهر و آشکار و یا به طور مخفی و پنهان.(بحارالانوار،ج 53،ص 191) 



وقتی خداوند نوید ظهور حضرت مهدی علیه السلام را به پیامبر صلی الله علیه السلام داد:

قال رسول الله صلی الله علیه و اله :

"لَمّا عُرِجَ بي إلَى السَّماءِ السّابِعَةِ ومِنها إلى سِدَرةِ المُنتَهى ومِنَ السِّدرَةِ إلى حُجُبِ النّورِ ناداني رَبّي جَلَّ جَلالُهُ : يا مُحَمَّدُ بِالقائِمِ مِنكُم ... اُطـَهِّرُ الاَْرْضَ مـِنْ اَعـْدائی وَ اُورِثـُهـا اَوْلِیـائی "

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرمود:

هنگامی که به آسمان هفتم و از آنجا به سدرة المنتهی و از سدرة به حجاب های نور عروج کردم پروردگار عزوجل مرا ندا فرمود:

ای محمد! به وسیله قائم شما ... زمین را از دشمنان خود پاک می کنم و دوستانم را وارث آن می گردانم.

( امالی الصدوق : صفحه 731 از ابن عباس)


پایان بخش سلسله امامان :

امام علی (علیه السلام) : " و بِمَهدیِّنا تَنقَطِعُ الحُجَجُ فَهُوَ خاتِمُ الأئمَّةِ و مُنقِذُ الاُمَّةِ و مُنتَهَی النُّورِ و غامِضُ السِّرِّ " " با مهدی ما حجت ها گسسته می شود ، او پایان بخش سلسله امامان ، نجات بخش امت و اوج نور است و رازی پیچیده دارد. "(المومن : صفحه 52. حسین بن سعید کوفی اهوازی)


قیام ریشه حرکت در همه ابعاد اسلام :

​درباره نماز نمی گویند: نماز بخوان! 

می گوید : "اقیموا الصلاة" نماز را به پا دارید.

همه واژه های دین،کلمه قیام درآن نهفته است.مثلاً خداوند به پیغمبر صلی الله علیه و آله می گوید: "قم" باید قیام کنی. به حج می گوید: "قیاماً". به نماز می گوید: "اقیموا". به قیامت می گوید : "قیامة". به امام زمان علیه السلام می گوید : "قائم". به کتاب گفتند : "کتب قیمة".(بینه/3) 

این خود یک نکته است ،که تمام دین ما از رهبر ما حضرت مهدی علیه السلام که لقبش قیام است،تا حرکت پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله را که می گوید: "قم فانذر" (مدثر/2) پیغمبر باید قیام کنی،تا روز قیامت که قیامة است،همه اینها یعنی دین ما یک دین حرکت است. بنشین و چرت بزن و بیخبر باش نیست. بلند شو و بجوش و بیا و بدو !!! است. حرکتش را هم می گوید: حرکت هیجانی! نه شل شلی

"فاسعوا الی ذکر الله" (جمعه/9) بدو!!

"سارعوا" سرعت بگیرید!!! 

"سابقوا" سبقت بگیرید!!! 

سارعوا ، سابقوا ،فاستبقوا و......


اولوالامر:

در روایتی از جابر بن عبداله انصاری ، صحابی خاص پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله آمده است: 

هنگامی که آیه اولوالامر(نسا،59) نازل شد به پیامبر صلی الله علیه و آله عرض کردم :ای پیامبر خدا ،خدا و پیامبرش را شناختیم؛بفرما که اولوالامر چه کسانی هستند که خداوند اطاعت آنها را درکنار اطاعت خود ذکر کرده است؟

پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: " ای جابر ،آنها جانشینان من و بعد از من پیشوایان مسلمین هستند؛ اولشان علی بن ابی طالب علیه السلام است؛ سپس حسن علیه السلام ،سپس حسین علیه السلام، سپس علی بن الحسین علیه السلام، سپس محمد بن علی علیه السلام که در تورات به "باقر" معروف است و تو ای جابر به زودی او را درک خواهی کرد. پس هنگامی که او را ملاقات کردی سلام من را به او برسان.

بعد از او، صادق ،جعفر بن محمد علیه السلام ، سپس موسی بن جعفر علیه السلام، سپس علی بن موسی علیه السلام، سپس محمد بن علی علیه السلام، سپس علی بن محمد علیه السلام، سپس حسن بن علی علیه السلام، سپس محمد ،هم نام و هم کنیه من، حجت خدا در زمین و ذخیره خدا درمیان بندگانش ، فرزند حسن بن علی علیه السلام است.

او کسی است که خدا به دست او، یاد خود را در سراسر زمین منتشر می کند. او کسی است که از میان شیعیان و دوستانش پنهان می شود؛ غیبتی که هیچکس بر امامتش ثابت قدم نمی ماند مگر آنکه خدا قلبش را با ایمان آزموده باشد".

جابر می گوید: به پیامبر عرض کردم : ای پیامبر خدا، آیا شیعیان در غیبت او از او بهره ای می برند؟

فرمود : " بله ، قسم به کسی که مرا به نبوت برگزید، آنها در دوران غیبت ، از نور او نور می گیرند و از ولایتش بهره می برند؛ همان طور که مردم از خورشید نور می گیرند؛ گرچه ابرها آن را پوشانده باشد. ای جابر، این سخن ، از اسرار پوشیده الهی و علم نهفته خدایی است. بنابراین، آن را جز برای اهلش بازگو مکن". (کمال الدین و تمام نعمة،ج 1،ص 253)

​التماس دعا

تفسیر فرازهای اذان و اقامه:
چهل حدیث درباره نمازجمعه و نماز جماعت

Related Posts