آثار فردی و اجتماعی حجاب:

آثار فردی و اجتماعی حجاب:

عادی شدن حجاب :

​برای افرادی این سؤال پیش می آید که در قرن بیست و یکم و در کشورهای اروپایی نداشتن حجاب امری عادی است و کسی به افراد بی حجاب نگاه نمی کند ،چرا در جامعه اسلامی ایران عده ای جلوی این امر را میگیرند؟ عادی شدن گناه دلیل بر شرعی بودن و ارزش بودن آن نیست،برای مثال عادی شدن اعتیاد در جامعه،دروغ گفتن،نمره پایین گرفتن در مدرسه و... ارزش نیست،نداشتن حجاب هم به ارزش فرد چیزی اضافه نمی کند. ضمن اینکه دنیای غرب با حذف حجاب جلوی فساد را نگرفته است،بلکه در فساد تنوع ایجاد کرده است.یعنی نوع فساد جنسی ارتقا پیدا کرده است.شاید نگاه به فرد بی حجاب عادی شده باشد،اما دامنه گناه جنسی افزایش یافته است.


آثارحجاب:

سه اثر در حجاب وجود دارد: 

1.اثر فردی 2.اثر خانوادگی 3.اثراجتماعی 

اثر فردی آرامش است،بانویی که حجاب دارد ،آرامش روحی دارد،به این موضوع واقف است که تعلق به خود دارد،و نگاه کسی به دنبال او نیست،میداند که گناه اجتماعی نمی کند،می داند باعث تحریک دیگران نمی شود. 

اثر خانوادگی حجاب استحکام بنیان خانواده است که باعث آرامش خاطر همسر و فرزندان می شود،همسر اطمینان و آرامش دارد که در نبود او بانویش به او تعلق دارد و در نبود او زیبایی هایش را تقسیم نکرده است. 

اثر اجتماعی حجاب سلامت جامعه است،فساد و فحشا در جامعه کم می شود.



غفلت و شناخت دوست و دشمن:

​بزرگترین خطر برای انسان غفلت است،غفلت از خدا،غفلت از معاد،غفلت از جوانی،غفلت از استعداد،غفلت از ارزشها،غفلت از کرامت ها،غفلت از دوستان و جامعه،غفلت از محرومین،غفلت از توطئه ها. بزرگترین خطر برای انسان این است که انسان غافل باشد،هرچیز و هرکس ما را غافل کند،ما را به خطر نزدیک کرده و هرکس ما را هشدار دهد و ما را از غفلت بیرون آورد،دوست واقعی ماست. 

دوست اول ما خداوند است که به ما هستی داد و به ما عقل و فکر داد،ما را هدایت کرد،قدرت تشخیص و انتخاب داد،طبیعت را تسخیر ما کرد و هم اوست که کار نیکوی ما را چند برابر می خرد،عبادت را ده برابر پاداش می دهد ولی گناه را یکی محسوب میکند. 

دوست دوم ما پیغمبر عزیزمان است که با بوسیدن دست دخترش فاطمه زهرا سلام الله علیها در عصری که دختران را زنده به گور میکردند،به زنان مقام و ارزش داد،برای زن حق مالکیت،حق رأی دادن،حق تحصیل،حق انتخاب همسر،حق نظارت بر همه امور یعنی حق امر به معروف و نهی از منکر قرار داد و زن را مثل مرد برای رسیدن به همه کمالات شایسته دانست.

دوست سوم ما رزمندگان و شهدایی هستند که با قبول جراحتها،اسارت،شهادت،بی خوابی ها در مرزها و جاده ها و شهرها و روستاها،کشور را امن ساختند تا ما هرشب در منزل به راحتی استراحت کنیم. 

دشمن ما کیست؟ دشمن ما شیطان است که با وسوسه خود آدم و حوا را فریب داد و آنان را به کاری وادار کرد که موجب کنار رفتن پوشش بهشتی آنان گردید.

آری برهنگی اولین برنامه شیطان و اولین نتیجه عصیان انسان بود.برهنگی سیلی الهی است که اولین سیلی را آدم و حوا خوردند. دشمن ما تفکری است که زن را برای هوس بازی و تفنن و کامیابی می خواهد،تصویر او را وسیله تبلیغات اجناس خود قرار می دهد.


تأثیر کلی حجاب و ایمان در جامعه:

​چرا دشمنان پیشرفت های علمی خود را از ما دریغ می کنند اما نسبت به آنچه دختران و پسران ما را فاسد می کند،بخشش می کنند؟؟ 

در استقلال کشور و دفاع از میهن زنان پوشیده بیشتر فرزندان خود را به جبهه فرستادند یا دیگر زنان؟؟؟ 

در اقتصاد کشور،صادرات کشور، تولیدات کشاورزی،صنایع دستی ،بیشتر این موارد تولید زنان با حجاب است یا بد حجاب؟؟؟ 

اگر به کشور هجوم شود،مردان و زنان با ایمان زودتر فرار می کنند یا عناصر سست ایمان؟؟؟ 

اغفال دختران پوشیده راحت تر است یا دختران بدحجاب؟؟؟ 

حتی در امر ازدواج بیشتر دخترانی انتخاب می شوند که عفیف تر باشند و نگاه نامحرمان کمتر به آنها افتاده باشد. 

آیا افت تحصیلی،نگرانی،اضطراب،امراض روانی،امراض مقاربتی،فرزندان سرراهی ،سقط جنین،فرار از خانه،ولخرجی،بهانه گیری،اسراف،تجمل گرایی،گناه بی بند و باری در میان دختران با تقوا بیشتر است یا دختران رها؟؟؟


آزادی و ارتباط آن با حجاب:

​حجاب از ضروریات اسلام است و ما به شکرانه الهی فرزند اسلام هستیم،فرزند امیرالمؤمنین علیه السلام هستیم،فرزند پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله هستیم که فرمودند "من و علی پدران امتیم". 

اگر هرچیز را انکار کنیم،مرگ غیر قابل انکار است،من و شما دیر یا زود باید پاسخگوی همه کارهای خود باشیم ،کمال آفرینش ما در بندگی خداست نه در اسارت هوس ها. چه کسی گفته که ما آزادیم، نه مرد آزاد است و نه زن، ما بنده خدا هستیم،ما وقتی آزادیم که خودمان خالق خود باشیم. وقتی کارگری را استخدام می کنیم باید هرچه گفتیم انجام دهد ،او نمی تواند ادعای آزادی کند ،چون حقوق از ما دریافت می کند او تحت فرمان ماست... ما بنده خدا هستیم،آزادی ما در چهارچوب اراده خداست،

در حجاب کامل خدا،پیامبر،امامان،مردم با ایمان و خانواده های شهدا راضی اند ودر بی حجابی شیطان،افراد لاابالی و چشم چران و هرزه راضی اند. پس بهتر است در فکر رضای خداوند باشیم. مگر جواهرات قیمتی را در پوشش قرار نمی دهیم که از دسترس نا اهلان دور بماند؟ "چه گوهری گرانتر از خود وجودی ما

چرا خود را ارزان در جلوی هر چشمی قرار دهیم،مگر نه این است که کسانی که به ما نگاه بد می کنند،ما را برای خود می خواهند ،نه برای کمالات. بدانید اگر جلوه گری و دلربایی امروز ،علاقه مردی را به همسرش کم کرد،فردا زن دیگری با زیبایی و دلربایی دل همسر شما را از شما کم خواهد نمود. 

"برگرفته از سخنرانی دکتر رفیعی و حجة الاسلام قرائتی پیرامون مسئله حجاب"

​التماس دعا

تأثیرات نماز بر زندگی - قسمت اول
چهل حدیث درباره نماز